Konkurs gimnazjalny "EV3 i my"

konkursEV3Fundacja Promocji Nauki i Kreatywności organizuje konkurs gimnazjalny z wykorzystaniem najnowszej wersji Lego Mindstorms EV3.

Konkurs polega na zbudowaniu robota, w oparciu o instrukcję, opierającego się na jednostce centralnej zestawu Lego Mindstorms EV3, uruchomieniu odpowiedniego oprogramowania, tak by robot był zdolny wykonać przewidziane czynności. Nabór trwa do 19 grudnia 2014r.

Zgłoszenia:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.           Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.%3E">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: 606-652-357

Przed konkursem fundacja organizuje warsztaty z budowy i programowania robotów, w których jednorazowo bierze udział osiem osób.

Dla osób, które chcą wziąć udział w konkursie uczestnictwo w warsztatach jest obowiązkowe, jednorazowy koszt warsztatów wynosi 25 zł od osoby.

Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych i kończący się wręczeniem cennych nagród rzeczowych !

Termin i miejsce rozegrania konkursu zostanie podany na stronie fundacji.

Kolejna ciekawa inicjatywa Fundacji Promocji Nauki i Kreatywności

6wtsskansenFundacja Promocji Nauki i Kreatywności, 26 listopada o godzinie 12:00 przy Barbackiego 91 przeprowadzi warsztaty prezentujące program „Wielokulturowa tożsamość Sądecczyzny”. Jest to opracowany przez Fundację nowoczesny program edukacyjny, który ma na celu upowszechnienie wiedzy oraz pobudzenie zainteresowania historią regionu i jego dziedzictwem kulturowym. Program będzie również promował kulturę i tradycje mniejszości narodowych i grup etnicznych zamieszkujących Sądecczyznę. 2wtsskansenPrzeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Będą z niego mogły korzystać szkoły, biblioteki, świetlice i inne instytucje pracujące z młodzieżą. Materiały udostępnione zostaną również na stronie internetowej projektu wts.fpnik.pl na licencji Creative Commons, umożliwiającej ich darmowe rozpowszechnianie, kopiowanie, przetwarzanie, a przez to dostęp do szerokiej rzeszy odbiorców i rozbudowę o własne pomysły. Program „Wielokulturowa tożsamość Sądecczyzny” ma się stać zachętą do podejmowania przez nauczycieli i uczniów zajęć oraz wycieczek popularyzujących wiedzę o wielokulturowych tradycjach regionu.

Autor programu, Krzysztof Małota przeprowadził zajęcia pilotażowe z uczniami z Gimnazjum nr 2. W trakcie tych zajęć młodzież zwiedzając kolejne sektory sądedeckiego skansenu, poznawała kulturę Lachów, Górali, Pogórzan oraz Łemków i Niemców Galicyjskich. Zwiedzając świątynie, poznawano podobieństwa i różnice występujące w kościołach rzymskokatolickim, greckokatolickim oraz ewangelickim. Wizyta w skansenie była też świetną okazją do poznania ludowego rękodzieła. W trakcie kolejnych zajęć młodzież odszukiwała miejsc, w których można oglądać dzieła artystów związanych z Sądecczyzną. Zwieńczeniem tej części zajęć była wizyta w Galerii Marii Ritter. Nie mogło obejść się bez wizyty w Domu Gotyckim, Galerii Dawna Synagoga oraz na ruinach zamku. W trakcie zajęć dyskutowano również na temat procesu globalizacji i jego wpływu na przenikanie i upodabnianie się kultur. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem elementów webquestu, stąd punktem wyjścia do części zajęć była analiza dostępnych w sieci publikacji i filmów (np. zbiory Sądeckiej Biblioteki Cyfrowej, kanał youtube Muzeum Okręgowego).

 

 

356wtsskansen

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

Prawybory do Sejmiku Województwa Małopolskiego w sądeckiej „Samochodówce”

IMAG0839 2W Zespole Szkół Samochodowych w Nowym Sączu zajęcia o samorządzie województwa połączone z prawyborami do Sejmiku Województwa Małopolskiego przeprowadził z uczniami Bartłomiej Leśniak, wiceprezes Fundacji Promocji Nauki i Kreatywności. Uczniowie samochodówki poznali cele i zadania samorządu wojewódzkiego ze szczególnym uwzględnieniem roli, jaką pełni przy rozdziale funduszy europejskich. Następnie mieli możliwość zapoznać się z programami kandydatów i wziąć udział w prawyborach do sejmiku województwa małopolskiego. Każdy otrzymał kartę do głosowania wzorowaną na prawdziwej wraz z aktualnymi listami wszystkich kandydatów ubiegających się o mandaty radnych. Prawybory zostały zorganizowane w ramach międzynarodowego projektu Active Communities for Europe, który realizuje Fundacja Promocji Nauki i Kreatywności. Głównym celem projektu jest wspieranie aktywnego uczestnictwa obywateli Unii Europejskiej w życiu demokratycznym.

Warsztaty - projekt Lepiej zrozumieć niż znienawidzić

IMG 20141022 105916Jak powinna zachować się ofiara i świadek cyberprzemocy i gdzie może szukać pomocy? Jakie kroki należy podjąć wobec sprawcy ? Jak minimalizować ryzyko zostania ofiarą cyberprzemocy? To kilka z pytań na które mieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów zorganizowanych 22 października 2014 przez Fundację Promocji Nauki i Kreatywności w Muzeum Okręgowym w Nowym Sączu. Uczestnikami byli uczniowie z gimnazjów z Librantowej, Chełmca, Nawojowej, Jezuickiego Centrum Edukacji i gimnazjów nr 1,2 i 6 w Nowym Sączu wraz z opiekunami. Warsztaty były pierwszym etapem projektu ”Lepiej zrozumieć niż znienawidzić”, który jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Gospodarczego, w ramach programu Obywatele dla Demokracji. 

Czytaj więcej...

Kolejna odsłona projektu Active Communities for Europe – Bułgaria

1898870 10152693574351154 1819239822468388012 o       W dniach 22-26 września Fundacja Promocji Nauki i Kreatywności zorganizowała wyjazd na warsztaty do Bułgarii dla przedstawicieli organizacji pozarządowych z naszego terenu. Wspólnie z uczestnikami z Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Bułgarii, Włoch i Czarnogóry poznawali tajniki „teatru uciśnionych” i możliwości, które to narzędzie daje. 

"Świetnie spędzony czas i bardzo wartościowe warsztaty. "Teatr uciśnionych"- w Polsce jest to jeszcze bardzo mało popularne, ale wydaje się, że może być to ciekawe narzędzie dokonywania zmian w zachowaniach osób występujących w różnych rolach rodzinnych, społecznych itp." - to jeden z komentarzy, które usłyszeliśmy po przyjeździe.

Czytaj więcej...

Jesteś tutaj: Home